[linux] Re: ervaring met de belastingaangifte op een x86_64 systeem?

Wo Feb 5 13:18:14 CET 2014

Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Feb 04, 2014 at 08:40:13PM +0100:
> Zojuist heb ik het programma voor de belastingaangifte 2013 opgehaald.
> Opstarten daarvan was niet mogelijk. Ik kreeg de foutmelding
> error while loading shared libraries: libXext.so.6: wrong ELF class:
> ELFCLASS64

Vermoedelijk is dit een 32-bits binary die gelinkt is aan de 32-bits
versie van libXext.so.6 (de versie van 2012 was dat). U hebt dus 32-bits
libraries nodig. Gebruik ter controle het commando
ldd ib2013ux

> Iemand die het zelfde heeft meegemaakt, en daar een oplossing voor heeft?
> Zouden ze voor de verschillende aechitecturen eigen-compileerbare versies
> moeten verstrekken?

Natuurlijk moeten ze afzonderlijke versies per architectuur verstrekken,
bijvoorbeeld voor mensen die nog op een ouwe Power-Mac werken, maar
Intel processoren moeten 16-bit, 32-bit, en 64-bit code aankunnen. Het
aangifteprogramma van 2012 wil bij mij nog gewoon starten.

Suc6,

Daniel

--

	The Internet is running in safe mode
	Error checking enabled on all communications