[linux] Re: Fedora 20 continued

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Zo Jan 5 11:30:08 CET 2014

On Sat, Jan 04, 2014 at 12:35:14PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:

> Ik heb een frontpage in redhat's buzgzilla die niet op één scherm past.
> Ik heb bugs die grotendeels máánden open staan zonder voortgang.
> (natuurlijk zijn er ook bugs die vlot worden opgepakt en waarbij het
> prettig werken is met de developer(s))
> Ik heb elke keer als er een nieuwe release van fedora is een bootlading
> met Bugzapper emails die omdat men (te) weinig inhoudelijke voortgang
> was nu op de ouderdom van de Fedora versie wijzen om de bug te kunnen
> afsluiten.
> Soms zelfs zonder dat er enige inhoudelijke reactie was in bugzilla.

Ivm verhuizing heb ik nu geen tijd om uitvoerig van repliek
te dienen maar bugs komen bij alle linux distro's voor en zorgen
ook overal voor problemen bij de afwikkeling: aard bug, uitvoerigheid
bugreport, is oorzaak duidelijk, naar 'upstream' enz.

> Als ik zie dat elementaire zaken als goede ipv6 support (zie de bugs
> over ipv6 pd) en het oplossen van simpele bugs als de grijze desktop
> achtergrond (i.p.v. de zelf gekozen achtergrond), diverse overbodige
> logging, maanden duren terwijl het m.i. elementaire zaken zijn, als ik
> zie dat developers van sysytemd, PackageKit, NetworkManager
> vreemde/idiote/niet-unix/etc keuzen maken, niet vatbaar zijn voor ratio,
> en blijkbaar niemand op degelijke unix-waarden stuurt, wat moet ik dan
> denken over zo'n distro?

Wat is tegenwoordig nog 'Unix'. Wil jij je hele leven blijven
klieren met SysVinit sripts? Upstart is al een verbetering en
Systemd + journalctl een nog grotere! Networkmanager werkt
op het ogenblik goed en is reuze handig, enz.
Wat is tegenwoordig nog een PC? Een soort docking station voor
telefoon, tablet, enz. Voor velen binnenkort een curiosum.
Ik zou zeggen: met de tijd meegaan.

AV