[linux] Re: over automatisch stoppen en starten...

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Di Jan 21 23:54:16 CET 2014

Er is een een hardware oplossing voor je hardware probleem ;) Zelf heb ik
mijn power en resetknoppen aan een arduino gehangen, en die hangt dan weer
aan de usb-poort van een routertje.
Via de arduino kan ik vanaf afstand (via de router) dan de power en reset
knop indrukken, en ik kan ook opvragen of de computer aan staat / power
heeft.
Het vereist wel wat hobbywerk en een absolute basis in electronica
kennis... maar moeilijk is 't niet

Code:
https://github.com/sigio/remotereset-arduino

Hoewel als het geheel zich binnen je huis bevind kan je het ook doen door
even de juiste stop uit de meterkast te halen en terug te stoppen... zodra
je in de bios die 'powerloss' optie hebt gevonden tenminste.

Andere oplossing: Configureren dat hij aan gaat op wake-on-lan... dan kan
je gewoon een WOL pakketje over het netwerk sturen om de machine te booten.

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant