[linux] Re: over automatisch stoppen en starten...

Ma Jan 20 13:32:38 CET 2014

Aldus schreef Hans Paijmans op Mon, Jan 20, 2014 at 10:38:10AM +0100:
> [...]
>
> twee vragen over automatisch stoppen en starten. Een is over hardware en
> bios, de ander Kubuntu.
>
> Ik heb op een moeilijk bereikbare plaats een HP server staan. Uitlezen
> van de BIOS met dmidecode vertelt me dat   het    Version: 786D7 v02.02
> Release Date: 12/07/2006 is.
>
> Nu wil ik dat het masjien automatisch weer start als bijvoorbeeld de
> stroom is uitgevallen en weer op komt, want nu moet ik de meubels opzij
> schuiven, een Vlisotrap neerlaten en op de zolder klimmen. In de BIOS
> instellingen is nergens iets te vinden wat daarop lijkt.

Een HP ProLiant server heeft wel degelijk een dergelijke optie in het
BIOS (dat HP de ROM-Based Setup Uility noemt). In het hoofdmenu hier
staat een optie [Server Availability], die u naar een tweede menu
brengt, waar een optie [Automatic Power-On] te vinden is, die tussen
'enabled' en 'disabled' kan worden omgeschakeld.

Via de iLO poort kunt u het apparaat ook in- en uitschakelen zonder dat
u eerst naar de zolder hoeft te klimmen.

> Dank
>
> Paai

Suc6,

Daniel von Asmuth

--

	The Internet is running in safe mode
	Error checks enabled on all communications