[linux] Re: en nu weer het netwerk...

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jan 22 10:31:44 CET 2014

On 21-01-14 16:27, Frederik Vos wrote:
> Staat de netwerk kaart bij vmware in bridge, nat of host-only?

Bij vmware stond hij (uiteraard) op bridge. Heb nu Virualbox
geinstalleerd (en vmware uninstalled). Zelfde probleem. Maar ook als de
VM uit staat  zie ik dat het ip-adres nog steeds in de lijst van de
router staat en gepingd kan worden.
VirtualBox is wel een stuk trager dan VMware.

Dit adres (192.186.178.20) gebruikte ik altijd voor die virtuele machine.

Wat ik nu maar ga doen is een ander static adres voor die VM in de
interfaces-file zetten. Maar ik zou toch wel eens willen weten waarom
die 192.186.178.20 blijft bestaan en te pingen is.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77