[linux] Re: /-partitie vol, apt-get purge linux-headers-3.2.0-40* weigert

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Jun 15 16:39:47 CEST 2014

On 15-06-2014 13:45, Daniel von Asmuth wrote:

> Met dat woord 'on-line' doelde ik op het vergroten van een
> bestandssysteem zonder het eerst te unmounten; heeft niets met
> netwerken te maken.

Dat heet gewoonlijk hot swappable.

> Dan helpt het juist als je een stuk van je schijf nog niet hebt
> toegewezen aan een File System.

Als je alles op een partitie zet kun je de hele disk optimaal gebruiken
voor elke toepassing in plaats van filesystemen te moeten uitbreiden met
gekunstelde fstab files. Ik heb voeger ook eens zoierts gehad,
newspartitie die groter werd dan ik dacht en dan aparte entries voor
/var/spool/news/nl en /var/spool/news/sci en zo. Als alles op een
partitie gestaan had had ik die ellende niet gehad.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html