[linux] Re: ib2013

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Mrt 23 14:48:31 CET 2014

On Sun 16 Mar 2014, Hans Paijmans wrote:

> Toch is het heel raar dat 99,99% van de linuxprogrammas gewoon over ale
> distros en versies heen werkt, en net dit ene niet.

Ik ben er net voor gaan zitten, en het ging allemaal wonderwel.

Ik heb "gewoon" de debian package gedownload bij de belastingdienst,
enige mogelijke instinker is dat die voor i386 is en ik al jaren op
amd64 zit. Echter dankzij de multiarch support in Debian werkte het wel
gewoon prima.

Gotcha elk jaar weer is wel dat mijn fvwm window manager blijkbaar niet
de hints van het programma begrijpt en een venster van 1x1 pixel. Da's
altijd even zoeken op een 30" scherm met heel veel venstertjes waar die
dan gebleven is, en dan oprekken tot normale formaat :-)  En de scroll
wheel van de muis werkt niet.

En dan niet vergeten hypotheek rente in te vullen want net dat laten ze
natuurlijk weg, de stiekemerds... en ook de lijfrenterekening stortingen
worden elk jaar weggelaten. Alle kleine beetjes helpen de minister van
financieën, zullen ze wel denken. Helaas voor hun let ik wel op :)

Paul