[linux] Re: ib2013

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Mrt 25 10:11:33 CET 2014

op 25-03-14 09:36, dick kampman schreef:
> Bedankt. Maar... hoe kan het dan dat ik de twee voorafgaande jaren onder
> Debian (6 en 7) geen probleem heb gehad met de versturing?

Als dit het probleem is. Ik weet het niet zeker. Maar het is de enige
die ik ken die iets met versturen heeft te maken.

Het enige idee dat ik je kan geven is dat de computers anders ingericht
waren. Nu gebruik ik OpenSuse en heb dus zo'n beetje elk jaar een
vernieuwde omgeving, en dit soort instellingen schiet alle kanten heen.
En daarnaast kunnen programma's variabelen veranderen, en je kan het
zelf per shell anders zetten. Linux/software is heel flexibel.

Het enige zekere antwoord is natuurlijk dat ik het niet weet. Iets staat
anders en blokt het programma in zijn communicatie naar buiten in je
huidige omgeving. Ik heb gelukkig meerdere computers en hop wel een
vaker naar een andere waar iets werkt of naar een Virtual Machine. De
meestal meer tijd kostende oplossing is debuggen, en daar ben ik
eigenlijk niet erg goed in. Moet ik al vaak genoeg met mijn beperkte
kunsten.

PS: Als mensen nieuwe oplossingen en problemen hebben mogen ze het best
aan die bladzij toevoegen. Het is nog steeds de enige pagina die ik ken
in Nederland die deze service biedt. De belastingdienst zelf heeft geen
problemen. Jammer genoeg doe ik al drie jaar niet meer zelf de
belastingen want heb daar een boekhouder voor ;-)

Met vriendelijke groet,

Peter Vollebregt