[linux] Re: email op VPS

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Mrt 25 15:50:21 CET 2014

On Tue 25 Mar 2014, Daniel von Asmuth wrote:

> reverse lookups werken en liefst ook IPv6. Het tweede is dat sommige
> Internet Providers poort 25 blokkeren, behalve voor verbindingen met

Het gaat om een VPS, die zal wel bereikbaar zijn op port 25.

> Waar ik moeite mee heb, is op mijn laptop. Iedere keer als ik op
> een ander netwerk zit, moet de mail server anders geconfigureerd
> worden.

Dan moet je een VPS nemen, en die configureren zodat je als
authenticated client (dus met aanmelding met user + password) die als
relay kan gebruiken. Zo doe ik dat ook, en dan ook nog op port 587
(submission), die is tot nu toe altijd bereikbaar geweest voor mij
overal vandaan. Maar je kunt het ook op bv. 443 draaien, die staat
meestal ook gewoon open :-) (Je kunt dan alleen geen https server meer
draaien op de gebruikelijke port op dat IP adres, uiteraard; al zijn
daar geloof ik ook wel oplossingen voor.)

Paul