[linux] Re: ib2013

meine trialero op gmx.com
Za Mrt 29 17:39:46 CET 2014

On Mon, 24 Mar 2014 14:52:33 +0100
dick kampman <dkampman op xs4all.nl> wrote:

> Is daar iets logisch en systematisch over te bedenken?

distro's frutselen zelf in de marge, voegen nieuwigheden toe en IB gebruikt dingen die er dan net niet meer of net op een andere manier bijzitten? we kunnen moeilijk van de belastingdienst verwachten dat ze alle 130 verschillende distro's en versienummers testen. je zou wel kunnen verwachten dat het programma zo recht-toe-recht-aan is opgezet dat er geen issues zouden zijn, maar ook bij software uit de standaard Fedora repo zitten er wel eens niet goed werkende dingen bij...

op hun site staat dat ze het programma hebben getest op een 32 bits versie, staat alleen niet welke distro en versie. bij 'ons' is dat redelijk gangbaar om zoiets te vermelden. nu blijft het TAE. als je de vier downloadables ziet doen ze in ieder geval wel hun best!

> Of is het toch mogelijk dat er virussen enz., actief zijn?

ik denk niet dat slecht werkende software van een partij die niet in de kern Linux denkt iets met viri te maken heeft. eerder basic coding...

> Of moet ik voor het gebruik van welke Linux dan ook (Fedora, Ubuntu,
> Debian) toch knapper zijn dan ik mijzelf altijd inschatte?

heb nog geen plaatje van je gezien, weet dus niet of je knap bent ;-)

--
//meine