[linux] Re: roll window up?

jjge jjge op xs4all.nl
Vr mei 9 06:28:45 CEST 2014

On 05/08/2014 08:08 PM, Paul Slootman wrote:
> Ja, dat was al te vinden via een link wat ik al eerder had doorgegeven
> hier, met de vermelding dat die alleen vanaf versie 4.8 werkt.
> Als je nog wat toe te voegen hebt... :-P

Bovendien begon ik al met te melden dat ik naturlijk geGoogled had,
zonder succes. Dat ik niet zo'n gelukkige hand had met Googlen was me
inmiddels ook al duidelijk, Google is duidelijk niet _mijn_ vriend :-(

Ik had ook nog nooit gehoord van xfconf-query, heb er ook geen manpage
van (en ben ook niet helderziende). Hij zit er inderdaad wel op en

$ xfconf-query -c xfwm4 -p /general/mousewheel_rollup

geeft bij mij gewoon false, dus het is duidelijk niet mousewheel_rollup.
> Alleen jammer dat de OP niet meer reageert.
Ik had nog weinig reden om te reageren. Ik had allicht kunnen melden
"het werkt niet", maar dat vond ik zelf een beetje mager...

Ik gebruik, voor de volledigheid, de versie van XFCE die met Slackware
14.1 meekomt.

Maar ik heb al wel 'e'en ding ontdekt: bovenaan elk scherm waar de
gebruikelijke drie "dingetjes" staan (hoe heten ze ook alweer? widgets
of zo? hoe kom je daar nou achter met Google?) om je scherm dicht te
doen of plat te maken en zo, staan er bij deze versie vier. Er staat een
pijltje omhoog bij. Als je daarop klikt rolt het scherm op, en verandert
het pijltje in een pijltje omlaag, en als je daarop klikt, rolt het
scherm weer uit.

Ik had dus kennelijk af en toe de neiging niet goed te kijken, dat
hebben jullie natuurlijk nooit, maar ik helaas wel, en dus op dat
pijltje te klikken. De voorlopige oplossing is dus: beter kijken, en
niet op dat pijltje klikken. Afzetten zou natuurlijk nog beter zijn,
want het is me nog steeds niet duidelijk wat de zin van deze "feature" is...