[linux] Re: roll window up?

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Vr mei 9 09:54:43 CEST 2014

On Fri, May 09, 2014 at 06:28:45AM +0200, jjge wrote:

> Bovendien begon ik al met te melden dat ik naturlijk geGoogled had,
> zonder succes. Dat ik niet zo'n gelukkige hand had met Googlen was me
> inmiddels ook al duidelijk, Google is duidelijk niet _mijn_ vriend :-(
>
> Ik had ook nog nooit gehoord van xfconf-query, heb er ook geen manpage
> van (en ben ook niet helderziende). Hij zit er inderdaad wel op en
>
> $ xfconf-query -c xfwm4 -p /general/mousewheel_rollup
>
> geeft bij mij gewoon false, dus het is duidelijk niet mousewheel_rollup.
> Ik had nog weinig reden om te reageren. Ik had allicht kunnen melden
> [...]

Vreemd.

Even gecheckt: ik werk hier met een ubuntu variant xfce 4.10.
Volgens mij is dit dezelfde als bij slackware.

Je kunt eens kijken bij (menu) applications / settings / settingseditor en
dan tabje xfwm4. Daar staat de optie mousewheel_rollup.
(Of vanaf de prompt xfce4-settings-editor + tab xfwm4.)

Met de applications / settings / windowmanager kun je de knoppen op de
titelbalk instellen, maar daar moet je misschien wel xfce voor
herstarten (op de prompt: xfwm4-settings)

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver