[linux] security: linux en W7 boxes in netwerk onderling besmetbaar?

meine trialero op gmx.com
Za mei 10 10:38:17 CEST 2014

ik heb thuis twee Linux boxen (Fedora, Mint) met bekabeld netwerk en twee W7 boxen, waarvan één bekabeld en één wifi. (W)LAN werkt via standaard WRT54GL.

de W7 boxen zijn van de kinderen en die willen per se widdows ivm school en spelletjes (IMO onzin, maar hardnekkig). pubers zijn behoorlijk 'clicker happy' aka trigger-happy en installeren wat ze maar leuk vinden. bovendien hebben die W7 boxen standaard alle security gevoelige software als Adobe, IE, Java en Windows.

mijn vraag:

als één van de W7 boxen besmet raakt, kan dat dan terugslaan op mijn Linux machines of router?

TIA

--
//meine