[linux] Re: security: linux en W7 boxes in netwerk onderling besmetbaar?

meine trialero op gmx.com
Za mei 10 23:53:12 CEST 2014

> U denkt natuurlijk dat Linux niet gevoelig is voor Windows malware....

nou, nee -- dat denk ik zeker niet, zoals ook duidelijk wordt uit je overwegingen.

de situatie kan dan overigens ook andersom gebeuren dat een Linux box onderdeel wordt van een botnet of vuile .js code te verwerken krijgt. niet iedereen gebruikt hier dezelfde browser. mn Firefox, Opera, Chrome en ik gebruik Epiphany of Dillo. Dillo is een goede optie tegen .js, want die snapt die browser niet. maar ja, daar maak ik hier geen vrienden mee...

'bij de voordeur' heb ik overigens mijn eigen router achter die van de provider gezet. de WRT is meer instelbaar als het standaard ding.

na deze overwegingen lijkt het me het beste om hier thuis wat aan bewustwording te doen en scanners te blijven draaien. ellende kan op iedere box toeslaan als je op de verkeerde plekken klikt.

TNX

--
//meine