[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Wo Okt 1 16:57:50 CEST 2014

Hallo,

Sorry voor het ontbreken van de References: headers. Als ik het goed begrijp, dan is dit in de eerstvolgende versie van Zarafa wel gefixt (https://jira.zarafa.com/browse/ZCP-11358).

Julien, je systeem is dus 32-bits en het lijkt er op dat je een 64-bits kernel probeert te compilen. Vroeger zou ik dan automatisch zeggen "gaat niet werken", maar tegenwoordig schijnt dit wel te kunnen, maar dan moet je compiler wel voldoende nieuw zijn. Ook vermoed ik dat je dan qua libraries wellicht nog de nodige uitdagingen tegen gaat komen. Het simpelste lijkt me om voorlopig gewoon op 32-bits te blijven.

Een 64-bits compiler installeren, dat gaat het hem ook niet worden, want op een 32-bits kernel (die je nu draait) kun je geen 64-bits software draaien. Het enige wat zou kunnen werken is cross-compilen, maar zoals ik al aangaf: complex.

-----Original message-----
From: Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>
Sent: Wednesday 1st October 2014 16:25
To: linux op lists.nllgg.nl
Subject: [linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

On Wed 01 Oct 2014, Julien Michielsen wrote:
> On 10/01/14 14:51, Bart-Jan Vrielink wrote:

Bart-Jan, jouw mailer stuurt geen In-Reply-To: of References: headers
mee, dat breekt de threads in mailers die dat wel snappen; mogelijk kun
je daar wat aan doen? Je begint zogenaamd elke keer weer een nieuwe
topic.

> i586-suse-linux

Da's dus een 32 bits versie.

Kijk of je een 64-bits versie van de compiler kunt installeren.
Als je "userspace" verder eigenlijk 32 bits is, dan wordt dat wel
lastig. Is je huidige kernel een 32 of 64 bits versie?

> i686

Hmm, dat laat bij mij (wel 64 bits) x86_64 zien.

Paul