[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Wo Okt 1 16:59:20 CEST 2014

Aldus schreef Paul Slootman op Wed, Oct 01, 2014 at 04:21:15PM +0200:

> Bart-Jan, jouw mailer stuurt geen In-Reply-To: of References: headers
> mee, dat breekt de threads in mailers die dat wel snappen; mogelijk kun
> je daar wat aan doen? Je begint zogenaamd elke keer weer een nieuwe
> topic.

> Da's dus een 32 bits versie.
>
> Kijk of je een 64-bits versie van de compiler kunt installeren.
> Als je "userspace" verder eigenlijk 32 bits is, dan wordt dat wel
> lastig. Is je huidige kernel een 32 of 64 bits versie?

> Hmm, dat laat bij mij (wel 64 bits) x86_64 zien.

Allicht zou je een cross-compiler kunnen installeren (maar het is
niet precies zinvol totdat je je hele distributie hergecompileerd
hebt). Alleen om daarmee de Linux kernel te compileren op een
32-bits systeem wordt iets lastiger en kunnen vragen beter op de
Linux kernel mailing lijst worden gesteld.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....