[linux] Re: hostnamen

meine trialero op gmx.com
Do Okt 16 23:57:57 CEST 2014

> En voor vaste IP-adressen?

bij mij hebben de bedrade boxen, mijn laptop en droid (beide via wifi) een vast IP. allemaal zijn ze netjes met hun hostname te zien. op al die apparaten heb ik wel een /etc/hosts file met alle vaste IP adressen en de bijbehorende namen. de hosts file is op alle vaste linux boxen, mijn linux laptop en mijn eigen droid hetzelfde -- dus incusief de eigen hostname en IP.

de droids van de kinderen en een (wifi) W7 laptop hebben geen vast IP adres en ook geen door mij gegeven naam. op die W7 laptop is wel een naam ingesteld ('HP') en die meldt zich keurig onder die naam.

geen idee of dit beeld je verder helpt, maar wie weet ;-)

--
//meine