[linux] bootable android sd-card maken

hans paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Vr Okt 24 17:08:46 CEST 2014

Hoi,

ben met een Kobe Ereader aan het prutsen en wil het ding dual boot
maken, zodat hij ook Android kan booten. Daarvoor moet ik een bootable
image van Android op een usb-stick zetten.

Alle instructies die ik kan vinden gaan uit van het maken van een
bootable (K)ubuntu image en de tools herkennen de Android image niet (en
willen hem ook niet naar de usbstick kopieeren).

Vraag: gegeven de android image (Android_Kobo_Aura_HD.7z) en een lege,
nog niet gepartioneerde usbstick... eerst een partitie maken die zo
groot is dat de image erop past? Dan gewoon

dd if=Android_Kobo_Aura_HD.7z of=/dev/sdc1 ?

of geen partitie maken?

dd if=Android_Kobo_Aura_HD.7z of=/dev/sdc

Als ik dat doe komt er niet veel herkenbaars uit... Afgezien daarvan, ik
zou die Android partitie niet groter willen maken dan nodig.

Paai