[linux] Re: bootable android sd-card maken

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Okt 24 17:49:44 CEST 2014

On Fri 24 Oct 2014, hans paijmans wrote:

> Vraag: gegeven de android image (Android_Kobo_Aura_HD.7z) en een lege,
> nog niet gepartioneerde usbstick... eerst een partitie maken die zo
> groot is dat de image erop past? Dan gewoon
>
> dd if=Android_Kobo_Aura_HD.7z of=/dev/sdc1 ?
>
> of geen partitie maken?

Ik zou (a) geen partitie maken, en (b) eerst Android_Kobo_Aura_HD.7z
uitpakken... .7z is zoiets als .zip maar dan moderner. Ik weet dus niet
of je 1 grote Android_Kobo_Aura_HD overhoudt of dat er een aantal
verschillende files in die .7z file staan. Misschien staat er wel een
readme ofzo bij.

man 7z (mogelijk eerst iets installeren, bij mij zit 7z in de Debian
p7zip-full package).

Paul