[linux] Re: bootable android sd-card maken

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Okt 24 18:20:14 CEST 2014

On Fri, 2014-10-24 at 17:49 +0200, Paul Slootman wrote:

> Ik zou (a) geen partitie maken, en (b) eerst Android_Kobo_Aura_HD.7z
> uitpakken... .7z is zoiets als .zip maar dan moderner. Ik weet dus niet
> of je 1 grote Android_Kobo_Aura_HD overhoudt of dat er een aantal
> verschillende files in die .7z file staan. Misschien staat er wel een
> readme ofzo bij.

Met het commando file kan je checken wat inhoud van de files is.

# file Android_Kobo_Aura_HD.7z

Als het, na uitpakken het in der daad een disk image blijkt te zijn, dan
zou zelfs dit met fdisk of gdisk moeten lukken.

# fdisk -l Android_Kobo_Aura_HD.img

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel