[linux] Re: audio devices

jjge jjge op xs4all.nl
Vr Aug 14 18:52:11 CEST 2015

On 08/14/2015 06:41 PM, Arjan van Lent wrote:
> Wat je ziet zijn de kanalen van je geluidskaart, die zijn alleen relevant
> wanneer je daar iets op hebt aangesloten. Blijkbaar heb je de cassette op
> een mic ingang aangesloten, deze zijn mono. De cassette kan je beter in de
> Line of cd ingang stoppen, die zijn gewoon stereo.

sorry, ik ben neit duidelijk genoeg geweest: het was een USB apparaat.
Kennelijk zijn dat dus de defaults voor USB apparaten?
> Als het goed is kan je via het menu naar de handleiding (Help), daarin
> staat alles als het goed is uitgebreid in uitgelegd.
Hmm, wil ik best doen, hoor, maar wat is in dit verband "het menu?ยจ. Ik
krijg het Audacity menu, en daar wordt niet zoveel in uitgelegd, althans
niet dat ik heb kunnen vinden...
By default gaat het allemaal best wel redelijk, maar ik heb zo'n vaag
gevoel dat er ergens een verhaal moet zijn over wat er nou precies aan
schakels zit tussen zo'n cassette en mijn koptelefoon. En wat al die
opties dan wel verondersteld worden te doen.