[linux] Re: audio devices

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Vr Aug 14 19:05:07 CEST 2015

Ik ging er van uit dat je een ouderwets cassettedeck hebt aangesloten met
een Jack kabel op je interne geluidskaart. Heb je een USB cassettedeck of
een externe USB geluidskaart?
Wanneer je een apparaat aansluit herkend het systeem alle kanalen die dit
apparaat heeft. Een USB cassettespeler zou als stereo of line apparaat
gezien moeten worden en van een externe geluidskaart worden alle op het
apparaat aanwezige in/uitgangen weergegeven en zit de cassette op het
kanaal waarop je deze hebt aangesloten.

Met het menu bedoelde ik het desktop menu, daarin vind je meestal een help
of handleiding item. In die handleiding vind je (afhankelijk van de
distributie en desktopomgeving die je gebruikt) vaak best veel informatie
in het gedeelte over audio en audio hardware.