[linux] Re: audio devices

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Za Aug 15 16:58:26 CEST 2015

Zo te horen heeft je cassette deck een ingebouwde geluidskaart, vandaar
alle kanalen. Zoals al eerder aangegeven werd heeft Linux geen prioriteit
bij ontwikkelaars dus kan het weleens voorkomen dat apparaten anders
herkend worden dan bedoeld is en soms worden er zelfs kanalen weergegeven
die niet eens aanwezig zijn op die geluidskaart. Vaak ligt dit aan de
standaard instellingen van je Linux distributie en/of desktop.
Als je de mic uitgang stereo ontvangt in audacity dan is dat waarschijnlijk
bij jou ook het geval gezien een mic normaliter mono is. Ik ga er dan
vanuit dat het kanaal gewoon verkeerd gelabeld is ook gezien het apparaat
geen 2 microfoon ingangen heeft maar wel geluid produceerd op die kanalen.

De kwaliteit van cassette bandjes is ook niet erg hoog dus zolang je stereo
opneemt zal er weinig tot geen verschil zitten tussen het bandje zelf en je
mp3 of ogg bestand.