[linux] Re: /home map veilig stellen..

Fred fred.d op xs4all.nl
Wo Aug 26 14:34:56 CEST 2015

Op 26-08-15 om 09:26 schreef Willem Ligtenberg:
> Hoi Fred,
>
> Als je een externe hard disk hebt met voldoende ruimte, dan zou ik een
> rsync doen van je home naar je externe hard disk.
> Als die om de een of andere manier niet gedetecteerd wordt (of je er
> geen hebt), en de laptop heeft een internet verbinding
> (en je een andere machine met een ssh server hebt) dan zou ik gewoon een
> rsync van je home directory doen vanaf je laptop naar je andere machine.
> Met rsync -avz wordt ook alles gecomprimeerd zodat de overdracht sneller
> zou moeten gaan.

Hallo Willem,

Ik heb inderdaad een externe hd en ook een usb stick maar deze worden
niet herkent.
De noodzaak backups te maken is natuurlijk bij mij ook bekent maar
zoveel data is het niet... Sterker nog.. het gaat in dit geval om 1
bestandje met aantekening die ik heb gemaakt om met Linux om te gaan ;-)
Ik wilde dit bestandje m.b.v. ssh kopiƫren naar een andere laptop.
Daarmee is dit 'hele' avontuur begonnen...

ps
Als ik het bestandje weet te redden zal ik het wel aanvullen met jou
genoemde commands..