[linux] Re: lezen firmware harddisk

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Feb 24 12:33:18 CET 2015

On 2015-02-24 11:15, Julien Michielsen wrote:
> (ge-google'd met "linux read firmware SATA harddisk"
>
> sudo hdparm -I /dev/sda
>
> Bij mij staat de firmware-versie op de derde regel

Het gaat niet zozeer om de versie van de firmware als wel op de firmware
zelf, (excuses voor eventuele onduidelijkheid)
de binaire prut die de processor op de harddisk zijn werk laat doen.
hdparm kent wel een upload commando maar geen download equivalent.

Iemand die een mogelijkheid kent voor het benaderen van de machinecode
in de harddisk elektronica?

Groeten,
Udo