[linux] Re: lezen firmware harddisk

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Feb 24 12:49:57 CET 2015

On Tue 24 Feb 2015, Udo van den Heuvel wrote:

> Het gaat niet zozeer om de versie van de firmware als wel op de firmware
> zelf, (excuses voor eventuele onduidelijkheid)
> de binaire prut die de processor op de harddisk zijn werk laat doen.
> hdparm kent wel een upload commando maar geen download equivalent.

Ik kan mij goed voorstellen dat dat niet gaat lukken, daar zullen ze
niks voor ingebouwd hebben; dat hoeven de fabrikanten natuurlijk nooit
te doen (die hebben de source code, waarom zouden ze tijd en geld
besteden aan een download mogelijkheid...).

Kun je niet beter proberen een update bestand uit te pluizen?

Paul