[linux] Re: lezen firmware harddisk

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Di Feb 24 16:54:54 CET 2015

Software-matig kan je dat wel vergeten... de enige manier dat je bij die
firmware gaat komen is direct interfacen met eventuele flash-chips op de
disk. De vraag is dan weer of je daar bij kan zonder de disk uit elkaar te
schroeven en/of te slopen in 't proces. Daarna zou het ook nog prima kunnen
zijn dat de firmware encrypted of 'locked' is.
Een stevige uitdaging in ieder geval, maar je zou eens met Sprite_TM kunnen
gaan praten, die heeft meer leuke dingen uitgehaald met firmware van
harddisks (zoals er linux op draaien en boot/rootkits in bouwen).

Mark

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant