[linux] Re: lezen firmware harddisk

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Feb 24 17:21:41 CET 2015

On 2015-02-24 16:54, Mark Janssen wrote:
> firmware gaat komen is direct interfacen met eventuele flash-chips op de
> disk. De vraag is dan weer of je daar bij kan zonder de disk uit elkaar te

Leuk, maar hoe rijm ik dat met de verhalen van gehackte diskfirmwares
waarmee spyware van bepaalde overheidstoko's herinstallaties van
besturingssystemen zou overleven?
En los daarvan: hoe kan ik verifieren dat de code op de disk in orde is?
Is er een keten van vertrouwen? Voor de disks waarom het gaat is zelfs
geen update beschikbaar...

Udo