[linux] router als switch?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Jan 16 14:03:44 CET 2015

haloo,

ik heb te weinig UTP-ingangen (of teveel internet devices). Nu liggen
hier nog wat oude routers (etech wrlt1043, wgrt04), maar om voor elke
router weer een apart subnet te gaan configureren leidt vast tot geween
en geknars van tanden.

Hoe kietel ik zo'n router om hetzelfde subnet te gebruiken als dat
waarin hij zelf is geconfigureerd (192.168.178.x). Ik heb al een
Fritzbox die dat doet, dus het IS mogelijk, alleen weet ik niet meer hoe
ik dat ooit gedaan heb. Of kan alleen de Fritzbox dat?

Of is het gewoon een kwestie van de inkomende UTP kabel niet in de WAN
ingang te steken, maar in een van de vier uitgaande poorten?

Paai