[linux] Re: router als switch?

hans paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Vr Jan 16 14:37:56 CET 2015

On 16-01-15 14:19, Henk Blik wrote:
> On 01/16/2015 02:03 PM, paai wrote:
> Of is het gewoon een kwestie van de inkomende UTP kabel niet in de WAN
> ingang te steken, maar in een van de vier uitgaande poorten?
> Dat is de oplossing, je moet dan wel dhcp om de betreffende router uitzetten
> anders krijgen de devices die er rechtstreeks aanhangen een ip adres en verdere
> config van de router die je als switch gebruik terwijl ze hun ip adres van de
> "echte" router moeten krijgen.

Bedankt, ik ga het proberen...

Andere vraag: waarom is in het client lijstje van mijn 'hoofdrouter' een
linuxbox wel met gegeven hostname zichtbaar en twee andere alleen met
het ip-nummer. Ze hebben alledrie dezelfde static configuration, maar
klaarblijkelijk broadcast er maar eentje zijn hostname...

En een verbonden internetprinter op datzelfde net is gewoon te bereiken,
ook via http, maar onzichtbaar in de clientlijst...

Maar ja, da's allemaal niet zo urgent.