[linux] Re: genymotion en de nefit easy

meine trialero op gmx.com
Za Jan 17 20:09:20 CET 2015

voor de FUN kan ik begrijpen dat je hiermee aan de gang gaat, maar of je
je CV ook op afstand _moet_ kunnen regelen is iets anders. XQQ, ben
getraind om op security bewust gedrag te letten.

vroeger zette je de thermostaat 's avonds en als je weg ging zelf wat
lager. later kwamen we thermostaten die die voor iedere dag in de week
voor tijdblokken kon programmeren. die werken best goed, al moet je het
regelscenario af en toe eens aanpassen op je nieuwe werk- en
slaaptijden.

nu heeft 'automatisering' iets nieuws: je kan online alles aan- en
uitzetten. omdat het kan. de wasmachine stopt zelf al sinds zeker 40
jaar, goede koffie zet je met kokend water en drink je direct op,
frieten ook, maar dan met kokend vet en goed kauwen ;-) moderne automatisering en IT
geeft ons eigenlijk alleen maar meer werk omdat we alles opeens 'op
afstand' moeten gaan bedienen. handig, maar misschien heb je nog iets
anders te doen?

natuurlijk kunnen Nefit, Nest en Eneco ons helpen met een beter
energieverbruiksprofiel als ze onze data afvangen -- want dat doen ze
gegarandeerd. misschien bellen ze ook de politie voor je als het licht
thuis aan gaat, maar jij volgens je app bij je tante zit. het
aangifteformulier is al verzonden.

toch is het leuk om te kijken of een app ook onder Linux kan draaien.
vanuit je werkkamer kan je je vriendin letterlijk een koude douche
bezorgen door de warmwatertoevoer te killen. ik vraag me af hoe lang het
duurt voordat ze door heeft dat je dit met opzet hebt gedaan. omdat het
kan.

ik doe het omdat het kan
ik doe het omdat jij zegt dat ik het niet kan

cheers,