[linux] Re: Jackd support out of the box

willem willem op wligtenberg.nl
Ma Jan 19 11:56:14 CET 2015

On 2015-01-19 09:07, Paul Slootman wrote:

> Precies, pulseaudio schijnt tegenwoordig wel redelijk te werken, maar
> dat komt doordat die inmiddels door andere mensen onderhouden wordt
> omdat Lennart zich concentreert op systemd... Zelfde situatie met
> networkmanager trouwens; de recent uitgekomen versie 1.0.0 lijkt wel
> in orde (misschien daarom nu pas versie 1.0.0, terwijl het allang in
> distro's gebruikt wordt?)
>
> Het zou fijn zijn als we konden wachten met systemd totdat die ook een
> vergelijkbare 1.0.0 release zou hebben die door een andere team dan
> Lennart uitgebracht wordt...

> [...]

Als het echt allemaal zulke bagger is, waarom kiezen de grote linux
distros er dan allemaal vrijwillig voor.
Ik wist niet eens dat network-manager ook van hem was, maar dat heeft
mijn leven toch ook echt een stuk prettiger gemaakt.
Vooral op laptops waar je veel switched tussen netwerken waarvan er veel
wifi gebaseerd zijn.

Ik wil best geloven dat hij misschien beter kan samenwerken (samenwerken
is sowieso lastig voor veel mensen), maar ikzelf heb dat nog nooit
gedaan.
Als systemd echt bagger was, dan denk ik niet dat de enterprise linux
versies allemaal voor systemd hadden gekozen.
Ik heb namelijk toch best wel vertrouwen dat de mensen in de
verschillende technical boards dat ze de juiste keuze maken.
Ja, we zullen wat nieuwe dingen moeten leren, ik vind dat persoonlijk
niet erg.

Vriendelijke groeten,

Willem