[linux] Re: welke vnc server?

John van Grinsven john op jogr.nl
Zo Jan 25 11:11:28 CET 2015

On 24-01-15 19:20, Guus Snijders wrote:
> Oei, dat is een goeie.
> Ik heb zelf x2go alleen tussen (Arch)Linux machines gebruikt en heb
> eigenlijk niet goed naar andere platforms gekeken.

x2goserver is exclusief voor linux, de client bestaat wel voor windows.
De server werkt niet met alle desktop interfaces. Ubuntu unity werkt
echt niet.

En volgens mij is geen opvolger van freenx maar een remote oplossing
gebouwd op de oude open source freenx bibliotheek.

Ik ken nx niet maar volgens mij is het belangrijkste verschil dat x2go
alles over ssh tunnelt.

--
____o ohn
  -/-----