[linux] Re: problemen met java-appplet

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jan 27 09:54:05 CET 2015

On Mon 26 Jan 2015, Hans Paijmans wrote:

> Hoe dan ook, na installatie van de teatime 7 plugin en herstarten van
> Firefox is er
> iets veranderd.
> Hij vraagt nu tot twee keer toe of hij wel mag executen. En dan komt
> 'javanet connect exception: Connection refused' in het kader.

Klinkt alsof de applet geen verbinding kan maken met de camera, bv.
omdat de camera op een andere port luistert dan de applet verwacht.
Er zijn ook vreselijk veel verschillende manieren om die camera's aan te
sturen. Recentelijk komt er via de ONVIF standaarden wat meer structuur
maar de kans dat een willekeurig stukje software een willekeurige camera
aan kan sturen blijft klein.

> Ik haaaaat Java.

Ik ook maar vermoedelijk kan het hier er niks aan doen.

Het blijkt dat er wel fatsoenlijke software in Java geschreven kan
worden (ik vind Project X geweldig om DVB-S TS streams uit te pluizen)
maar blijkbaar trekt java toch teveel programmeurs aan die alleen maar
toolkits aan elkaar kunnen klikken zodat het er wel redelijk uit ziet
maar niet goed werkt. Vaak wordt om problemen met java applicaties op te
lossen, geknoeid met garbage collector parameters of zelfs vervangende
garbage collectors, en ander tuning knopjes; terwijl de applicatie
gewoon brak geschreven is :(

Paul