[linux] Re: PC ethernet als bridge?

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 6 18:19:19 CEST 2015

On 06-07-15 16:13, Eric de Hont wrote:
> Ik vermoed dat jouw router helemaal niet wakker ligt van "unauthorized
> switches". Staat daar iets over in de documentatie van dat ding? Komt op
> mij over als iets dat je in high-end apparatuur vindt.
>
> Ik heb zelf ooit ook eens met zoiets als dit gestoeid met ook grote
> problemen. Eh... Uitdagingen.

Uitdagingen is het juiste woord. Want met het scriptje dat ik net liet
zien raakt hij wel mooi de defaukt gateway kwijt. Om het internet op te
kunnen moet ik die nu eerst met de hand toevoegen.

En ik ben een downstream router 'kwijt'. En elke minuut krijg ik een
popup dat ethernet1 'ip configuration' kwijt is en dat Wired connection
1 deactivated is. Maar de printer op eth1 is wel bereikbaar. Ik ben er
nog niet helemaal.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77