[linux] Re: ~$ scangearmp2,Segmentatiefout

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Mrt 4 17:50:16 CET 2015

On Wed 04 Mar 2015, Hein van Dijk wrote:

> Dit is een probleem van Henk.
> Het houdt mogelijk verband met een ander probleem van de Canon:
>  /usr/bin/cnijlgmod3
> crashed namelijk ook (ZIE volgende mail).

Tja, uit de screenshots wordt ik ook niet veel wijzer...

Ik heb nog een cnijlgmon2 en wat die doet is op het netwerk zoeken naar
de printer / scanner; na een paar seconden output die dit:

network cnijbe://Canon/?port=net&serial=2C-9E-FC-FF-7F-8F "Canon MG7100 series" "Canon-MG7100-series_2C-9E-FC-FF-7F-8F"

Lijkt mij dat _die_ functionaliteit wel door een klein shell script
geemuleerd kan worden :)  Even opzoeken wat het MAC adres is van de
printer, en 7100 vervangen door 2900?

Paul