[linux] Re: ~$ scangearmp2,Segmentatiefout

Hein van Dijk dijkvan op hccnet.nl
Wo Mrt 4 19:04:17 CET 2015

Op 04-03-15 om 17:50 schreef Paul Slootman:

> Ik heb nog een cnijlgmon2 en wat die doet is op het netwerk zoeken naar
> de printer / scanner; na een paar seconden output die dit:
>
> network cnijbe://Canon/?port=net&serial=2C-9E-FC-FF-7F-8F "Canon MG7100 series" "Canon-MG7100-series_2C-9E-FC-FF-7F-8F"
Als dat het enige is het voorlopig niet nodig dat cnijlgmon3 uitgevoerd
wordt want de printer werkt normaal via usb.
Hoe te bewerkstelligen? Cron?

> Lijkt mij dat _die_ functionaliteit wel door een klein shell script
> geemuleerd kan worden :)  Even opzoeken wat het MAC adres is van de
> printer, en 7100 vervangen door 2900?
>

> Paul

Hein van Dijk
Tel: 0412854750
mobiel: 0647087914
IBAN: NL76INGB000
Tips:
Susan Moonen - CONFLICT, thriller, http://www.susanmoonen.nl/
Karin de Jong en Marije Koelewijn - De BOEKENFABRIEK of hoe Uil en
Kameleon een boek maakten
Lin Gnu - E-COCON, roman, http://www.nllgg.nl/boeken/e-cocon
Slinkend brein, www.silhouet-online.nl