[linux] Re: ~$ scangearmp2,Segmentatiefout

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Mrt 4 20:05:44 CET 2015

On Wed 04 Mar 2015, Hein van Dijk wrote:

> Als dat het enige is het voorlopig niet nodig dat cnijlgmon3 uitgevoerd
> wordt want de printer werkt normaal via usb.
> Hoe te bewerkstelligen? Cron?

Hoezo cron?

Blijkbaar roept iets die cnijlgmon3 aan om te ontdekken waar het
apparaat te vinden is. Dus /usr/bin/cnijlgmon3 vervangen door een shell
script dat er ongeveer zo uit ziet:

#!/bin/sh

echo 'network cnijbe://Canon/?port=net&serial=2C-9E-FC-FF-7F-8F "Canon MG7100 series" "Canon-MG7100-series_2C-9E-FC-FF-7F-8F"'

Maar het ding is blijkbaar via USB aangesloten en crasht ie na het
doorzoeken van de USB bus. Misschien toch ook via het netwerk proberen?
Dus USB loshalen... Verder zou ik het niet weten. Neem contact op met
Canon? Er staat een email adres bij de package.

Overigens is strace output in .odt format opsturen niet echt handig :(

Paul