[linux] Re: sendmail masquerading maar niet voor lokaal LAN

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Mrt 21 07:27:06 CET 2015

Kees,

On 21-03-15 02:47, Kees Theunissen wrote:

> Masquerading is een globale optie en de feitelijke bewerking wordt
> gedaan door de "mailer" die sendmail kiest voor de aflevering van
> een mailtje. Met "globale optie" bedoel ik: als je het nodig hebt voor
> één mailer (een mail transport protocol) dan moet je het aanzetten
> voor alle mailers (alle protocollen). Hierop is een uitzondering:
> met de FEATURE(`local_no_masquerade') kan je masquerading uit zetten
> voor de "local mailer". Mail die op de machine zelf in een mailbox
> wordt afgeleverd blijft dan unmasqueraded.

Ook vond ik MASQUERADE_EXCEPTION die inderdaad de genoemde host in class
N zet maar toch nog gewoon door masquerade laat behandelen.
In de cf staat: class N: domains that should not be converted to $M
Ik begrijp het kennelijk niet goed genoeg?

Udo