[linux] Re: Waarom blijft mijn muiswijzer soms hangen?

meine trialero op gmx.com
Vr Mrt 27 00:16:34 CET 2015

On Thu, Mar 26, 2015 at 07:05:31PM +0100, jjge wrote:
> Ik draai xfce, en soms is mijn muiswijzer niet vooruit te branden. De
> muis is nog heel nieuw, en werkt met een laser, dus vervuild zal-ie niet
> zijn.

met muizen zonder kogel/bal is mijn ervaring dat als de ondergrond _te_
effen is de muis geen verschil ziet waar hij is. schone sensor maakt dan
niet uit.

andere fail wordt veroorzaakt als er enige reflectie is van de
ondergrond -- een glossy tijdschrift of een glimmende tafel of analoog
bureaublad. ook dan ziet de muis niet waar hij is.

heb je al eens geprobeerd om op een of ander wild patroon te muizen? A4
met tekst is al genoeg, gewoon een zeer wisselende ondergrond.

waar 'hij' staat kan ook 'zij' bedoeld worden, ligt aan het geslacht van
je muis. gezien het logo van XFCE moet deze DE met muizen overweg
kunnen...

--

//meine