[linux] Re: Hoe zat dat ook alweer met een image naar "schijf"?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Okt 5 09:49:17 CEST 2015

On Mon 05 Oct 2015, jjge wrote:

> Ja, ik had in eerste instantie een partitie aangemaakt die net groot
> genoeg was. En na mkfs brak de dd af wegens "te weinig ruimte op het device"

Je hebt dus de bestaande partitie weggehaald, en een nieuwe aangemaakt?
Dan daarop een filesystem gezet, en heb je dan die filesystem gemount,
of heb je weer dd naar sdh1 gedaan? Indien dat laatste, dan is de image
niet groter geworden maar heb je de partitie te klein gemaakt; anders
moet je natuurlijk wel rekening houden met filesystem overhead, los van
het feit dat een image als een file op een filesystem neerzetten echt
niet gaat werken natuurlijk.

Paul