[linux] Re: ODB2 software voor op 'n PI

Vr Okt 23 14:31:23 CEST 2015

Udo van den Heuvel schreef op 2015-10-23 12:45:
> Linuxers,
>
> Welke software zou via een ELM327 adapter diverse waarden uit de
> motor-elektronica van een auto kunnen lezen en deze kunnen tonen als
> 'meters' via het aangesloten grafische scherm?
>
> (elke moderne auto heeft een ODB2 aansluiting die toegang biedt tot
> basale en complexere informatie m.b.t. de auto)
>
> Tips welkom!
>
> Groeten,
> Udo

Nog even verder gezocht, want et mijn vorige antwoord zul je wel niet
veel verder komen. Op een andere site staat:

In this instructable you will learn how to connect your Raspberry Pi to
a Bluetooth OBD-II adapter and display realtime engine data to your cars
aftermarket head unit!

Dit stond op http://www.instructables.com/id/OBD-Pi/

--
-W-