[linux] Re: ODB2 software voor op 'n PI

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Vr Okt 23 14:47:50 CEST 2015

On 2015-10-23 14:31, Julien Michielsen wrote:
> In this instructable you will learn how to connect your Raspberry Pi to
> a Bluetooth OBD-II adapter and display realtime engine data to your cars
> aftermarket head unit!
>
> Dit stond op http://www.instructables.com/id/OBD-Pi/

Dank, maar blauwtand gaat het niet worden. USB is zeker mogelijk.
En de `meters` van OBD-pi mogen iets meer lijken op de meters die ik in
de rest van de auto zie.

Ik ben niet zo goed in programmeren maar kan wel compileren en configureren.
Een gereedschap dat grafische meters toont met daarin waarden van
diverse OBD2-waarden is het doel.

Als dat werkt zou de PI ook nog mp3's kunnen spelen, gps kunnen loggen,
een dashcam kunnen 'doen', etc.