[linux] Re: switch user

Fred fred.d op xs4all.nl
Wo Sep 2 11:54:01 CEST 2015

Op 02-09-15 om 11:01 schreef Eric de Hont:
> Voor sudo su gebruiker geldt hetzelfde: sudo su - gebruiker. Probeer
> voor de grap ook eens: sudo login gebruiker. Ziet er (getest op
> Ubuntu) net weer anders uit. Groeten, Eric

Inderdaad.
Ik heb dit bij mij (Debian) net getest en sudo login gebruiker maakt dat
ik ook het wachtwoord van de gebruiker moet invoeren (en dus kennen).
Ik sta dan ook in de ~/home/gebruiker map van de betreffende persoon.

Maar met sudo su gebruiker log ik in als de betreffende gebruiker maar
sta ik nog steeds in mijn eigen ~/home directory..
In beide gevallen kan ik dus testen met andere gebruikers.

Gr Fred