[linux] Re: gebruikersrechten voor aagjes..?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Sep 3 17:03:46 CEST 2015

On Thu 03 Sep 2015, Fred wrote:

> Ik ben wederom, in het proces de linux rechten enigszins te begrijpen,
> iets tegengekomen wat ik vreemd vind. Namelijk dat de ~/home directory's
> van de gebruikers (behalve die van mij) voorzien zijn van execute en
> read rechten op zowel de groep als andere.

Vroeger was dat vrij normaal, toen werd er meer samengewerkt op het
gemiddelde unix systeem.
Dingen zoals ~/Mail stond dan wel helemaal dicht.

Volgens mij wordt standaard de bitjes van /etc/skel/ overgenomen bij het
aanmaken van gebruikers.

Paul