[linux] Re: Cybercrime: digitale gijzeling

Zo Sep 27 17:46:59 CEST 2015

Aldus schreef meine op Sun, Sep 27, 2015 at 04:21:05PM +0200:

> weet niet of dit alleen iets is voor gebruikers van de andere
> platformen. W is het meest gebruikte preinstalled systeem, dus als een
> boef een scriptje wil schrijven is dat het makkelijkste en het breedst
> te verspreiden. Linux onaantastbaar wanen is een risicovolle houding.

De cybercriminelen worden steeds professioneler en als ze je browser
naar een imitatie van de web site van je bank sturen, dan zal die als
twee drupppels water op het origineel lijken. Je loopt met Linux ook
een risico op besmetting van je browser. Denken dat je oplettend bent
en malware op tijd zal herkennen is ook een risicovolle houding.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

P.S. Windows is misschien het meestgebruikte OS, maar Android begint
aardig in de buurt te komen.