[linux] Re: Probleem met installeren keyboard-configuration

Wo Apr 20 16:14:28 CEST 2016

Aldus schreef Jordy Deweer op Wed, Apr 20, 2016 at 12:27:20PM +0200:
> Beste mensen,
> Ik moet toegeven dat ik iets gedaan heb wat niet altijd zo wordt
> aangeraden, maar toch heb ik het gedaan. Dit vanwege de pakketen die op
> de Debian 8 release te oud zijn voor wat ik ermee moet doen.
> Ik krijg Ubuntu en Fedora niet aan de praat op mijn systeem, aar dat
> heeft te maken met mijn toegankelijkheidshulpmiddelen.
> Maar wat heb ik nu precies gedaan? Ik heb mijn jessie release vervangen
> door de stratch release van Debian. Ik werk dus op de testing releases!

Dat was riskant.

> Ik heb dit met overwegen gedaan en tot nu toe werkt het allemaal, maar
> een ding loopt mis!
> als ik sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade uitvoer, dan krijg ik
> op een gegeven moment een helppagina die ik gewoon met q weg kreeg, maar
> niet kort daarna kwam de melding:
>
> update-rc.d: error: insserv rejected the script header
> dpkg: fout bij verwerken van archief

Zo te horen is het pakket niet in orde.

> /var/cache/apt/archives/keyboard-configuration_1.141_all.deb (--unpack):

Je zou kunnen proberen om bovenstaand bestand te verwijderen (als we
aannemen dat het gecorrumpeerd is bij het downloaden) en dan te proberen
het opnieuw te installeren.

Anders zit er een fout in het pakket. (de melding suggereert dat het om
een init script gaat, terwijl de nieuwe Debian Systemd gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.