[linux] Re: linux

Willem Ligtenberg willem op wligtenberg.nl
Ma Aug 8 13:28:33 CEST 2016

On 08-08-16 00:21, klaas koeroo wrote:
> Hallo allemaal ,
> mijn naam is klaas koeroo en ben sinds 3 dagen lid van de NLLGG ,
> Ik heb al het een en ander geprogrammeerd voor  pic processoren maar ik
> ben sinds kort bezig met de raspberry PI  die met LINUX
> geprogrammeerd word ,
> kan iemand mij daar meer over vertellen  ik weet dat er verschillende
> versies van programmeer talen zijn  enz.
> ik neem aan dat er diverse regels gelden voor het programmeren zoals
> tab's die belangrijk zijn enz.
> waar kan ik iets vinden van die programmeer regels en programma opdrachten .
> [...]
Hoi Klaas,
Als beginner zou ik kijken op:
https://www.raspberrypi.org/resources/learn/
Je zal daar zien dat veel raspberry pi projecten in Python worden
geschreven. Python is een vrij makkelijke programmeertaal om mee te
beginnen en zal het aanspreken van de gpio pins etc. vergemakkelijken.

Vriendelijke groeten,

Willem