[linux] Re: linux

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Aug 8 14:42:14 CEST 2016

On 8/8/16 12:21 AM, klaas koeroo wrote:
> Hallo allemaal ,
> mijn naam is klaas koeroo en ben sinds 3 dagen lid van de NLLGG ,

Welkom, Klaas.

Ik weet niet helemaal wat je met 'tabs' bedoelt. Maar op een PC met
Linux en het grafische systeem kun je zo'n beetje alles wat je ook onder
Windows kunt en zijn dezelfde talen beschikbaar en programmeeromgevingen
die daar sterk op lijken.

De Raspberry is volgens mij te klein om lekker grafisch op te werken,
maar ik heb er geen ervaring mee. Ik prefereer voor het programmeren
sowieso de commandline en een kale tekst editor. En wat scriptjes om
e.e.a. te stroomlijnen.

Ik zou je in ieder geval aanraden je eens in de commandline en de
beschikbare shells, met name bash  te verdiepen. Op het eerste gezicht
lijken ze uit het stenen tijdperk te komen, maar eenmaal eraan gewend
wil je nooit meer iets anders.

Paai