[linux] dual boot medion md8302

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Wo Aug 10 21:56:17 CEST 2016

hoi,
ik heb me vandaag een Medion md8302 bij de Aldi gekocht (niet zeuren
over Aldi, want meestal krijg je daar goede spullen voor weinig geld).

Uiteraard zit daar win10 en UEFI op.

Ik heb naar mijn beste eer en geweten de instructies op internet
opgevolgd over het uitschakelen van Secure Boot enzo in de BIOS. Binnen
Win10 ook 'quick start' uitgeschakeld. Daarna wordt een Kubuntu 16.04
USB stick of DVD herkend en ik krijg het Grub-menu om de installatie te
booten. Hoop 'normale' activiteit op de DVD of USB, maar er gebeurt
niets en na een paar minuten houdt hij ook op. Het lijkt erop of het
scherm niet wordt aangestuurd.

Iemand hier ervaring mee?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77